Gelenekli sanatlarımızın zirve şahsiyetlerinden biri olan Muhsin Demironat’ın hayatı acısıyla tatlısıyla itirazsız kabul edişini ve sanatın inkâr edilmeyen gücüyle nasıl yaşadığını -kalemim elverdiği kadar- yazmağa çalıştım. Anılan sanatlara karşı alâka ve muhabbetin azaldığı yıllarda verdiği mücade..
Türk tezyini san'atlarina 18. Yüzyilda o zamana kadar görülmedik bir tarz ve renk anlayisi getiren ve eserleri bulundugu koleksiyonlarda el üstünde tutulan büyük bir bezeme san'atkâri ve ÇIÇEK RESSAMI olan Üsküdârî Ali Çelebi bu kitapta desenleri ve motifleriyle eserlerine bagli kalinarak tanitiliyo..
Türklerde hemen bütün güzel san’atlar, mîmârî, mûsıkî, tezhib ve hat gibi, dünyaya parmak ısırtan ve beşerî olduğu kadar ilâhî de olan bütün bu san’at kolları, tevhid merkezinden hareket etmiş birlikci bir karakter taşıdığından, temeli ve felsefesi kadar tafsîlât ve teferruatında da hep o tevhid anl..
Türk ta’lîk hattını bilhassa celîde erişilmezlik noktasına çıkaran Yesârîzâde, 60 yıl kadar devam eden san’at hayâtında durup dinlenmeden yazmışdır; vefatından sonra, terekesinden altmışbeşbin satır celî ta’lîk kalıbı çıkdığını Hattat Sâmi Efendi rivâyet etmekdedir. Kalem hâkimiyetine misâl olarak d..
"Misalli Büyük Türkçe Sözlük"ün büyük ebatlı tek ciltlik halidir, içerik olarak aynıdır.Farklı dönemlerdeki yazılı ve sözlü dil örneklerini 61.000 madde, bunlardan türetilmiş 35.000 deyim ile 400 müellifin 1.000'e yakın eserinin taranmasıyla elde edilen 100.000 misalli bu temel başvuru eseri, Türkçe..
Osmanli Türkçesine yeni baslayanlar için Ipek Daglioglu tarafindan hazirlanan bu kitap Prof. Dr. Hayâti Develi’nin sunus yazisiyla tavsiye edilmektedir.Eski ve yeni harflerin karsilikli sayfalara yerlestirilmesiyle ögrencilere alistirma yapma imkâni saglanmis; içerik olusturulurken ise okuyucunu..
"Çocukluğumun zorca hatırladığım bu senelerinde artık paranın eski iştira kudreti kalmamış olmasına rağmen, gene de günümüzün ticari ve iktisadi gücüyle kıyaslanmayacak ölçüde olduğu şüphe götürmez. İşte o zamanlar henüz yolunu şaşırmamış olan dünya, kanaatin belini kırmamış olduğu için, günlük haya..
Fikir ve sanat hayatimizin semalarinda parlayan üç yildiz, günümüz nesillerinin de yollarini aydinlatmaya devam ediyorlar. Ciddiyet, gayret, fedakarlik ve sabir gibi faziletlerle donanmis bu “abide sahsiyetler“ arkalarinda kütüphaneler dolusu eserler ve örnek hatiralar birakarak ölümsüzler kervanina..
“Bence sekil ve san’at, manayi ziynetleyen bir kaptir. Mana, sekil perdesi altinda gizli oldugu için göz, iç kuymetini görmüyor da; dis tezahürlerini görüyor. Ruhu görmeyip, cesedi gördügümüz gibi...“(Arka Kapak’tan)Ürün Adı: Ateş AğacıÜrün Kodu: 9789757663157Yazar: Samiha AyverdiBasım Yılı: 2021Kap..
“Ayverdi’nin hâtira kitaplarindan biri olan eser sira sira hâtiralar, batinin taassubu, sarayda hayat, mahya ve ötesi, bir mûcit, pasa hanim, dolu dolu otolar, bohçaci sündüs, sucu nine, kim esek olmak ister ki, on ikiye çeyrek var gibi hâtira, sohbet ve makale tarzinda yazilardan olusmaktadir.” ..
“Sâmiha Ayverdi’nin Kaybolan Anahtar adli kitabi bir bakima bizim yeniden dirilisimizin anahtaridir. Âdeta, yillarin tortulari altinda gizli kalmis bahâ biçilmez muhtesem bir hazînenin Kaf Dagi’nin arkasina savrularak kayiplara karismis anahtarini arayip bu hazîneye yeniden kavusmak gayretinin aziz ..
“Globallestigi iddia edilen günümüz dünyâsinda, târihimizi, millî ve mânevî degerlerimizi, özünü ve mânâsini kaybetmeden hem günümüze hem de gelecegimize nasil tasiyacagimiz sorusunun cevaplarini bu kitabin satirlari arasinda bulacagiz.Ürün Adı: Dünden Bugüne Ne KalmıştırÜrün Kodu: 9789756444313Yaza..
“Fâtih neden büyük insandi? Onu cihan nazarinda Fâtih yapan, serdarligi mi, tâci, tahti, ordusu, ülkesi, dostlari, düsmanlari miydi? Hem serdar, hem hüküm-dar, hem sanatkâr, hem de bir mutasavvif olan, sarkin bu büyük evlâdi, vâsil oldugu maddî ve rûhî âhenk ve muvazeneye hangi yollardan geçerek ula..
Yakin tarihimizi bilmek isteyenler için kiymetli bir kaynak olan bu hatiralar, milletimizin de hafizasinda yer etmis ve milli hafizadan silinmemesi gereken olaylarla doludur. Tanri'nin muhatabi insandir. Insanin farki da serefi de buradadir. Bu serefin farkinda olan insanlarin hayat maceralari ise i..
“Seninle yükseldim, zira bana aski ögrettin, sana takildim ve ilerleyemedim, zira aski bir vücuda muhayyet bildim. Halbuki insanin hilkati, kendi gibi bir insanin sevgisinde oyalangip kalmak için düzülmemis Hasim....Meger ask yolunda insan bir menzilmis...Fakat durulmasi degil, atlanmasi lazim gelen..
“Müslüman Türk’e vatan hazirlayanlari ve bu ugura yediden yetmise maddi-manevi cihad yolunda gecesini gününü, varini yogunu feda eden ululari, Türk gençligine duyuramamakta gaflet gösterdikçe de onlarin on parmaginin yakamizdan tutarak bizden hesap soracagini neden hiç düsünmemekteyiz?“ (Arka Kapak..
“Dün de, bugünkü gibi yavas yavas aksam olmustu. Günes, altin duvagini ovanin üstünden gene böyle agir agir çekip siyirmis; agaçlar, az evvel gün ortasinin meltemleriyle çirpinan sanki onlar degilmis gibi, uslanip durulmus; derin ve dilsiz düsüncelerine dalmislardi. Yalniz, gururlariyla halka tepede..
Safiye Erol bu romanında yirminci yüzyılda cereyan eden bir aşk hikâyesini, hamâset dolu bir Rumeli efsânesiyle birlikte dile getirirken ecdâdımızın bu topraklardaki mâcerasını da akıcı ve tesirli bir dille anlatmaktadır. Ürün Adı: CiğerdelenÜrün Kodu: 9789757663546Yazar: Safiye ErolBasım Yılı: 2020..
“Bu kitap Türk târihinin, seyir ve tekâmülü ardinca yürüyebildigimiz ölçüde atilmis bu birkaç adim, iki büyük Türk devletinin dünya târihi muvâcehesindeki medenî ve içtimâî degerlerinin, uzaktan yakindan münâsebet kurmak vaziyetinde oldugu milletlere ve nihâyet dünyâya neler getirdigini, umûmî çizgi..
Tanzimat'tan beri Garp'tan çimlenen, ama bir yandan da milli ve an'anevi seviyenin formasyonunu muhafaza etmek lüzumunu duyan bir cemiyet anlayisini, disa karsi Garpli olmakla ögünürken, kendi kendine karsi buna inanmadigini itiraf etmesinin med ve cezri ortasinda koca bir asir geçip gitti. Ne ki, z..
…Ağaç, sararan yapraklarını kaybederken ağlar mı bilmem. Bu dünyada, kahkaha gibi, gözyaşı da o kadar bol ve nâfile akar ki, sırasında biz, bir yapraktan daha değersiz kıymetler için bile elem duyar feryat ederiz. Ama ne gariptir, öğrenemediğimiz, bilemediğimiz, öğrenmek ve bilmek için yanıp yakılma..
“...Bugün dünya da, insan da buhran içinde sayiklamakta. Içine gömüldügü gafletli rüyadan uyanmasiu gerek. Kim uyandiracak? Madde ile ruhun ellerinden tutarak biribirleriyle baristirip tek kuvvet haline kim getirecek? Iste Dost da, basi maddete gömülmüs olarak gönül körlügü çeken, amma çektiklerinin..
Ağacın kıvam bulması meyveyi haber vericidir; rûhun kıvam bulması da hakîkati haber vericidir. Şu hâlde, ruhu hakîkatle kıvam bulmuş kimselerdir ki devran onlara ölümsüz bir hayat bahşediyor. Yaşayan, devam eden onlar… Ölseler de ölmeyen gene onlar!"Ürün Adı: Yaşayan ÖlüÜrün Kodu: 9789757663164Yazar..
Kitapta klâsik sanatlar içinde müstesnâ bir yeri olan Türk tezyînâtinin temelini teskil eden motifler konu edilmistir. Yazarlarin otuz seneye yaklasan bir çalisma birikimi ve hocalarindan aldiklari sifahi bilgilerin isiginda ortaya koyduklari eserde motiflerin Türkçe ve Ingilizce açiklamalari, çesit..
“Kimsin diye sordular. - Bu dünyada isi bitenim! dedim.- Öyle de neden sefere çikmazsin? dediler.- Isi bitmemis olanlara yoldaslik etmem murattir, dedim.- Senin için mürit diyenler de, murat diyenler de var, hangisisin sen? dediler.- Iste buna gülesim geldi yesriplim!- Kah müridin, kah muradin oldug..
“…yaratılmış her şeye tevhid nokta-i nazarından bakan bir gözün mevcûdattaki âhengi görmemesine, bunu yaratıcıya bağlamamasına imkân var mı? İslâm san’atkârı da mahlûkattaki âhenk ve güzelliğin hakikatine inmekle Hâlikin “san’atlı yaratma” sıfatını keşfetmiş; kâh mahlûka kâh Hâlika teveccüh ederek y..
Bu kitap, 1949 – 1989 yillari arasinda Sâmiha Ayverdi ile yapilan röportajlari, anketler verilen cevaplar ile konferans ve radyo konusmalarini ihtivâ etmektedir. Eserde yazarin edebî hayâti ile konusmalarinin tafsilatli bilgileri yaninda târihimiz, kültürümüz, âile yapimiz ve bir çok sosyal konuda f..
Aziz babam Ahmed Süheyl Ünver'in sağlığında müdâvimi olduğu Süleymaniye Kütüphanesi'ne vakfettiği arşiv dosyaları ve defterleri, bugün kültür tarihimize ve ince sanatlarımıza kaynaklık eden çok önemli belgelerdir. Bilhassa çok sayıdaki gezi defterlerinin zengin muhtevası içinde yer alan ve “geleceği..
Bu devirde yaşayan ihtiyar, orta yaşlı, genç vatandaşlar eski mûsikîmizin bestelerini Münir Nureddin'den dinledikleri için tâlihlidirler. Yahya Kemal Nice gülistanın çiçekleri bahar bahar onun sesinde açtı, soldu, yeniden goncalar verdi. Bu fakir saka kuşu da onunla beraber hayli kanat çırptım, mızr..
“Ken’an Rifâî’nin çevresindeki kalabalıkta, asırların ardında kalmış ve Anadolu’nun bir Müslüman-Türk coğrafyası hâline gelmesinde imanı ile enerjisini birlikte seferber etmiş idealistlerin rengi ve tutumu vardır. “O idealistler ki, târih onlara Alpler, Erler, Erenler, Ahiler ve Bacılar demiştir. İş..
Allâh’a îman ve tevhit ilmi karsısında niçin inanan insanlar farklı düsünce ve kanâatlara sâhiptir? Okuyucu Fusûsu’l-hikem’in ifâdeleri içinde, Cenâb-ı Hakk’ın akılları birbirinden farklı yarattığını, iki varlığa aynı sekilde ve bir varlığa da iki defa üst üste aynı tecellîde bulunmadığını, tecellîd..
Süheyl Ünver’in 1971 yılında İran Şehinşahlığı'nın 2500. Kuruluş Yıldönümü dolayısıyla İran’a yaptığı seyahatte tuttuğu notlardan meydana gelen bu eser, Süleymaniye Yazma Eser Kütüphanesi, Süheyl Ünver Koleksiyonu, 204, 213 ve 720 numaralı defterlerin dökümünden oluşmaktadır.Şeyh Sa'dî ve Şiraz’ı bi..
Pür şaşaadır şan ile ?ah-nâme-i İran Tuğra-yı şehâmetleri hep şems-i fürûzan Bin cild-i edeb lahd-i harâbında nümâyan Persepolis'i ziynet-i inşâyı düşündümSüheyl Ünver’in, 1971 yılında İran Şehinşahlığı'nın 2500. Kuruluş Yıldönümü dolayısıyla İran’a yaptığıseyahatte tuttuğu notların devamı olan bu e..